#52.2 - Att hanga ut en pedofil publikt

M.B-H: OM- något så avskyvärt o fult som pedofiler finns det bara bara fult att säga ---frågan e väl om det finns tillräckligt fula ord att säga om dessa avskum som förtjänar att utplånas från denna planet....... (skriven 27 november, 16:26, undviker att lanka direkt till personen denna gangen i med att jag blev anmald forra gangen.)

Jag kunde inte lata bli att skicka ett svar.


Ingen har val nagonsin pastatt att det skulle vara nagot posetivt over att en vuxen manniska utnyttjar ett barn. Men att saga "avskum som förtjänar att utplånas från denna planet" kan jag inte halla med om. Varje manniskoliv har ett varde och det gynnar ingen att t.ex straffa pedofiler med dodsstraff.

Genom att satta igang en haxjakt och borja ha ihjal/hanga ut domda sexbrottslingar gor bara att dom "dolda pedofilerna" avskarmar sig mer fran samhallet och har storre risk att bega ett brott. Och ar dessutom forsiktigare med hur dom ska dolja sina brott vilket gor att dom kommer ga obehandlade under en sadan lang tid att dom, om vi har otur, kommer borja bega brott. Att istallet lagga energin pa att ordna med finansiering till psykiatrin & forskning om hur man kan forebygga att en manniska med pedofiliska dragningar faktiskt begar ett brott & forskingen om hur man ska kunna behandla en redan domd pedofil ar mycket vettigare.

For en domd pedofil som kan komma ut i samhallet igen och har ett ordentligt, tryggt natverk att falla tillbaka pa om han(sager jag av statistiken) kanner att han inte kan kontrollera sig sjalv ar val anda battre an att han sitter helt sjalv i en lagenhet med varldens skam som(bevisat) okar risken om aterfall? Satsa istallet pa att lata dom domda pedofilerna lara sig att leva med sin sjukliga dragning och anvanda sig av sin "kunskap" for att hjalpa andra manniskor? Genom att forelasa m.m. ....?




Kan tanka mig att manga som laser detta bara skakar pa huvudet, tanker att "hur kan hon sta pa pedofilernas sida" m.m.. Men Det ar inte det jag gor. Det handlar om ett langsiktigt tankande. Att hitta en permanent losning pa ett sadant avskyvart brott som pedofili. Det ar inte dom domda pedofilerna ni ska vara radda for, utan dom dolda. Dom som sitter hemma och fantiserar. Dom som inte tagit det forodliga steget. Och manga ganger ar det nagon inom familjen, tyvarr. Man kan inte forvanta sig att det ska vara en acklig gubbe som star vid lekplatsen, det ar snarare kusinens kusin som sitter med ditt barn i knat pa julafton eller den trevliga grannen med fina huset, bilen och familjen...

Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

Vet inte riktigt vems sida jag hamnar på där faktiskt :/... Svårt!

2009-12-10 @ 09:02:14
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag håller med dig! Jag gjorde ett stort arbete i min psykologi kurs om parafilier. (sexuella avvikanden)

Pedofili var en av de jag fördjupade mig i och jag har läst så många artiklar om människor som har en inre kamp varje dag eftersom de dras till barn MEN vet att det är fel och inte gör något åt saken. Men de vet med sig att de är pedofiler. Det finns många, många fler än vad man tror. Det är bara en liten del som gör de verkliga kriminella handlingarna! De bör få ett lämpligt straff men som sagt. de är oxå människor som förtjänar en annan chans!

2009-12-10 @ 11:33:38
URL: http://aboutagirl.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv:// Precis, men människor vill ha någon lätt att anklaga. Det är svårt att tänka utanför lådan verkar de som!

2009-12-10 @ 12:15:22
URL: http://aboutagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

And don't forget! - bloglovin
Trackback
RSS 2.0