#43

Ok, snabb update sedan i torsdags da.
Precis nar vi skulle aka till Dubai i torsdags sa fick Ahmad ett sms fran hans f.d chef om BBQ i The Springs. Sa det var bara till att byta om och aka dit. Massa folk, mat och en drink formycket senare sa akte vi hem. Inte helt roligt att vakna upp 6:30 sen kande jag haha.
Men det var inte mycket att saga till om, sa jag ringde for att vacka Ahmad(inte varldens lattaste grej kan jag lova) och precis innan han kommer och hamtar upp mig ringer Anna och sager att hon redan ar framme! STREEEEESSSSAD! Haha! Well well. Sen, efter att Ahmad som nastan fortfarande sov, tog fel avfart 2ggr sa korde vi hem och sten sov i ett par timmar.

Idag ar vi i Dubai(lite utgang igar, for att saga hejda till Mahya som aker till Iran idag..) och ska ut och shoppa :D Antingen sa blir det Dubai Mall, eller Emirates Mall. Eller bada, har inte bestamt oss annu.


Eid Murbarak till er som forstar ;) och hoppas alla andra far en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu tycker jag det är dags för dig att lära dig hur man ändrar till svenskt tangentbord, ett måste för alla utlandssvenskar! ;)

2009-11-27 @ 09:53:38
Postat av: Therese

Men Hanna, da tycker jag att du kan lara mig hur man gor hahaha. For ja har verkligen inte en aning haha!

2009-11-27 @ 22:44:17
URL: http://trollungeidubai.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha om du sitter på en pc med f.eks vista eller xp så brukar det ligga en liten symbol nere på startlinjen med två bokstäver för att visa vilket tangentbord den är inställd på (I sverige står de SE, i Norge NO... i Dubai...??)



klicka på den, välj "visa språklinjen" eller liknande...



nu flytta den ut från startlinjen och du får fler alternativ, klicka på den lilla pilen eller whatever (här litar jag på att du är lite teknisk för annars kan jag inte förklara... hahahah) så får du fram alternativ. Här kan du fixa svenskt tangentbord :)



När du väl gjort det en gång så behöver du inte gå igenom den långa processen, då kan du bara trycka alt + tab :)



eller så kan du säkert googla change keyboard language :)

2009-11-30 @ 12:11:59
Postat av: Therese - Bloggar fran oknen!

Ok ska testa. Nu rakar jag inte ha nansandar lilla bokstavsgrejen - spraklinjen ah, du forstar.. Men ja ska forska pa detta imorrn ;)

2009-11-30 @ 15:51:27
URL: http://trollungeidubai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

And don't forget! - bloglovin
Trackback
RSS 2.0