#24

Halloj. Idag gjorde jag exakt samma sak som igar pa min ovningsskorningslektion. Forutom att dom hade dubbelbokat. IGEN. Sa jag fick kora utan nagon larare hahaha. Snackade lite med den engelsktalande lararen & hon lovade att forsoka fixa sa jag kan gora provet nasta vecka. Antagligen pa torsdag. Inshalla.



Kom & tanka pa en sak igar.. Namnligen, jag har alltid varit en san person som alltid tyckt att det later mycket battre att saga vissa saker pa engelska. Ni vet, uttrycka sig pa ett satt beskrivande satt.. Ni vet, som nar man lyssnade pa engelska latar nar man var yngre & tyckte att dom var sa javla mycket battre an dom svenska?
....iallefall. Jag har precis insett att jag hatar engelska. Haha. Nej men seriost. Det ar inte direkt latt att uttrycka sig pa ett bra satt, varesig nar det galler karleksforklaringar eller nar man haller pa att braka & forsoker forklara hur man menar, nar varken du eller din partner har engelska som forsta sprak. Och det ar annu varre pa kvallarna, nar man ar helt trott, for da blandar man in svenska(i mitt fall, persiska i Ahmads fall) ord eller anvader sig av 'sitt' spraks grammatik. Kan dock sluta javligt underhallande i vissa fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

And don't forget! - bloglovin
Trackback
RSS 2.0