#52.3 - Att forata sig pa mat.

Gar det att forata sig pa en viss matratt?
Jag tycker mig minnas att man fick hora det nar man var yngre nar man tjatade om samma mat hela tiden. Jag fullkomligt alskar mat! Jag har aldrig forstatt mig pa manniskor som sitter och petar i sig maten & beter sig som om dom aldrig har en aptit. Sa, ar det nagot jag gor mig skyldig till sa ar det garanterat frosseri. Men om det finns en gud sa tror jag inte han skulle doma mig for att alska god mat.. ;)



Tycker dessutom att det ar kul att laga mat, garna till vanner eller familjemedlemmar. Hemma blev man ju dock lite braddad av syrran som gott Hotell & Resturang, men jag forsokte allt anda! Men jag uppskattar likval att satta mig pa en resturang pa en vardag, som jag och min fina van Eveline alltid brukade gora forr. Och sedan jag flyttade till Dubai sa marker ja hur dethar med hemlagad mat har borjat hamna i skymundan. Det ar sa mycket lattare och bekvamare att bestalla hem mat eller satta sig pa en resturang efter jobbet an att man ska stalla sig vid spisen och borja slamra med kastruller & stekpannor.



......vad jag vill komma fram till med detta ar helt enkelt, gar det att forata sig pa en matratt? (kanske lite langsokt dar ett tag haha.) For i med att jag knappt lagar mat hemma langre sa maste jag kopa mat till lunch varje dag. Det finns inte heller jattemanga resturanger som kor ut mat, har ute i oknen som jag jobbar, utan man har nagra fa att valja mellan. Nastan varje dag koper jag samma sak, Fattoush & Hommos (pa bilderna), fran ett libanesiskt stalle inte for langt bort. Och da menar jag verkligen minst 5 dagar i veckan. Och kakar jag det inte till lunch sa kakar jag det till kvallsmat om jag ar tillrackligt hungrig. Men trots att detta har pagott i ett par manader sa har jag inte trottnat pa det.

Kan man forata sig pa en viss matratt? Eller kan det vara rent ut sagt onyttigt att ata samma sak varje dag?


Kommentarer
Postat av: Bella

Det är onyttigt att äta samma sak varje dag oavsett vad det är, men det gäller mest om du äter det flera gånger om dagen. Om du äter en viss maträtt varje dag gör det ingen fara sålänge du äter andra saker till frukost och middag, eller tvärt om. Eller för guds skull ta en vitamintablett! Haha.

2009-12-10 @ 11:59:27
Postat av: Jenny

Jag åt alldeles för mycket lax förra sommaren. Till slut var det knappt gott längre.



(Nu är det gott igen som tur är)

2009-12-10 @ 12:40:19
Postat av: Therese - Bloggar fran oknen!

Bella: Ah, men jag kakar ju frukost & sa.. :) Haha. Sa det ar inte helt onyttigt att ata det varje dag da? :P



Jenny: Tur det! Lack ar gott! Kakade jattegod stekt lax med grekisk sallad pa Jimmy the Greek forr-forra veckan!

2009-12-10 @ 12:45:59
URL: http://trollungeidubai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

And don't forget! - bloglovin
Trackback
RSS 2.0